събота, 20 ноември 2010 г.

Тече ми! Няма да плащам консумативни разходи докато домоуправителя не ми спре теча! ?!?

Какво да правим когато забележим теч преди да извикаме домоуправителя?
(Споделен опит)
1.Проверяваме каква вода тече - мръсна или чиста, ако е чиста - топла или студена
2.Ако сме установили мръсна вода (познава се по миризмата и образуването на мазен налеп) то започваме проби със съседите от горните етажи.
3.Как провеждаме пробите?
- вдишваме дълбоко въздух и се стараеме ДА НЕ СЕ СКАРАМЕ със съседите преди да сме установили проблема; предварително скарване само ще отдалечи решението на проблема.
- намираме начин за евтина комуникация между двама човека (напр. телефони с безплатни минути)
- единия пуска вода, други гледа (елементарно)
- при пускането на вода в тоалетната се препоръчва проба и с рязко изсипване на вода от леген
- локализираме проблема и причината ако е възможно; ако не, то поне локализираме на кой етаж (или между кои етажи) се случва изтичането;
4.Кога търсим домоуправителя?
- когато съсед не иска да съдейства за изясняването на проблема - не осигурява достъп, зазидал е всички тръби и др. подобни.
- когато ремонтът трябва да е за сметка на етажната собственост - теча е причинен от естественото стареене на тръбите (а не от лошо включване на пералня например) и е необходима организация за събиране на пари за ремонт и обновяване
- когато не можем да се свържем със съседите - нямаме телефони или алтернативни адреси
- когато въпреки направените елементарни проби не можем да установим теча и имаме нужда от препоръка за ВиК фирма
5.Кога не викаме домоуправителя?
- не и преди да сме направили пробите, описани в т.3
- когато не сме осигурили технологични отвори за ревизия на тръбите!

2 коментара:

Домоуправител каза...

Здравей.
адмирирам твоя блог.
и трудната задача, с която си се заел.
аз станах домоуправител доброволно, от щото не можех да гледам как съседите ми продължаваха да се мразят и злословят.
и също виждам - в твоят блог си пишеш само ти, както и аз в моя.
все едно.
поздрави и кураж.

domoupravitel каза...

Здравей,
Вече три години съм управител и се чувствам доста уморен.
Пиша си само аз, заради няколко твърди читателя и за собствено успокоение.
Иначе методите със залепване на съобщения са стари, но далеч по-ефективни. По ефективни от тях са само слуховете....

Дано да ти е полезна информацията, която съм изнесъл. Ако нещо мога да помогна - то пиши на пощата или тук.
Поздрави